Skip to main content
EP logo RGB IT  Logo regione FCRC 1  LogoDGC aficlogo

Fukushima: Les voix silencieuses

France

My name is Chiho SATO, I live in France since 2010. I was born and raised in FUKUSHIMA. My whole family lives only 60 km away from FUKUSHIMA DAI-ICHI nuclear plant in an area called : “The Voluntary Evacuation Zone”. More than four years after the disaster, the invisible radioactivity is still omnipresent, but gradually vanishing from the locals 's mind. Unlike the apocalyptic and anxiety-provoking images often shown in Europe, I'd like to make an intimate documentary with genuine stories coming from the people who live in one of the most radioactive places on earth. My aim is to reignite a debate regarding Fukushima's situation including the voices of the locals.

  • Durata: 57' 5'

Trama

Il mio nome è Chiho Sato, vivo in Francia dal 2010. Sono nato e cresciuto a Fukushima. Tutta la mia famiglia vive a soli 60 km dalla centrale nucleare di Fukushima Dai-ichi in una zona chiamata: "La zona di evacuazione volontaria". Più di quattro anni dopo il disastro, la radioattività invisibile è ancora onnipresente, ma a poco a poco sta svanendo dalla mente della gente del posto.
A differenza delle immagini apocalittiche e ansiogene spesso mostrate in Europa, mi piacerebbe girare un documentario intimo con le storie originali delle persone che vivono in uno dei luoghi più radioattivi della terra.
Il mio obiettivo è quello di riaccendere un dibattito sulla situazione di Fukushima,comprese le voci degli abitanti del luogo.

 

Scheda film

Regia Chiho SATO, Lucas RUE
Sceneggiatura Chiho SATO, Lucas RUE
Interpreti Rei WATANABE
Produzione  Lucas RUE
Location Fukushima / Japan

 

In programmazione il 27 Giugno 2017 alle ore 22:45 a Carcere Borbonico

 

Info e contatti